Noticies:
29 octubre 05Un gran espectacle de pirotècnia i música clausurarà el X Festival Medieval d'Elx
La desena edició del Festival Medieval d’Elx arribarà a la seua fi demà, diumenge 30 d’octubre. Després de si deixarà deu intensos dies d’actuacions teatrals, concerts, espectacles de carrer, tallers i activitats.
El grup valencià Visitants serà l’encarregat de posar el fermall de tancament al Certamen amb FAMdeFOC, un gran espectacle de carrer en el qual s’uneix l’art escènic, la pirotècnia i la música. Aquesta companyia ha creat diversos muntatges, ha promogut la formació d’artistes, ha investigat nous llenguatges de comunicació i ha ideat un concepte original de teatre que es transmet en la seua posada en escena.
Abans de clausurar el X Festival Medieval es podrà gaudir de diferents espectacles durant tot el cap de setmana: els Banderers del Pal·li de Asti (Itàlia) animaran els carrers amb els seus balls típics i el Mercadillo Quijotesco (exposat en el centre històric de la ciutat), oferirà la possibilitat de retrocedir en el temps fins a l’era de l’Enginyós Gentilhome.
Durant el segon cap de setmana del Certamen tornarà la programació infantil amb Visitants (“Tirant i Carmesina”) i Tireta Teatre (“El Retaule de Maese Pedro”). També haurà un espectacle de màgia (avui dissabte a les 20:00 hores en el Gran Teatre) que sota el títol “Druidas i Llegendes” impressionarà a xiquets i majors.
L’Església de San José acollirà aquesta nit, a les 22:30 hores, una de les últimes actuacions d’aquest Festival: “Amor és poder”. Es tracta d’un espectacle en el qual s’entremescla la música i el teatre. És per això, que treballen conjuntament dues companyies; una musical “La Trulla de Bozes” i altra escènica “Teatre del Món”. L’amor serà el tema central d’aquest muntatge, expressat amb un llenguatge popular, directe i escrit en l’idioma dels pastors, el sayagués, el que li aporta una gràcia i sonoritat especials.
